Lente-ui, it grows back!

Lente-ui vind ik in veel recepten lekker en ik gebruik het ook regelmatig. Mijn grote probleem met lente-ui is echter, dat ik nooit het hele bosje gebruik en regelmatig bruine, verpieterde sprietjes terugvind in mijn groentela. Zo zonde!

Een tijdje geleden kreeg ik van een vriendin een link toegestuurd. Er ging een wereld voor me open, want je kunt dus lente-ui laten ‘teruggroeien’!

Uiteraard heb ik het geprobeerd en verdraaid, het werkt echt.

image

Links staat een lente-uitje dat ik net in het water heb gezet, rechts is het resultaat na zo’n 2,5 week. De onderkant wordt wat bruinig, maar dit kan je er gewoon vanaf snijden.
Zet de lente-uitjes gewoon in een klein laagje water en ververs het water regelmatig.

Op onderstaande site vind je trouwens nog 9 andere groentes die je na gebruik door kan laten groeien.

Handig, toch?

http://www.famme.nl/10-x-groente-die-je-na-gebruik-verder-laat-groeien/

Geef een reactie

