Smoothie met gember

Met fruit heb ik vaak moeite. Raar eigenlijk, want ik ben gek op fruit, maar het komt toch regelmatig voor dat ik mijn fruit moet weggooien omdat het te lang gelegen heeft.

Smoothies vind ik heerlijk en het voordeel daarvan is dat je het fruit zo in de blender kan gooien. Het vergt niet veel tijd en als je een afsluitbare beker hebt kun je ze ook nog makkelijk meenemen naar je werk (mits je deze gekoeld kan bewaren, dat is toch het lekkerst). Lekker vullend voor tussendoor en je hebt vaak meteen je twee stuks fruit binnen.

Wel heb ik een tijdje getwijfeld voor ik een blender ging kopen, want hoe vaak is het niet zo dat die keukenmachines oh zo handig zijn en toch na een tijd onder een laag stof ergens achterin een keukenkastje staan? Maar ik ben blij dat ik er uiteindelijk een gekocht heb, want ik gebruik hem regelmatig.

En dit is toch één van mijn favoriete smoothies!

Smoothie

Ingrediënten (voor 2 smoothies)
– 1 banaan
– 1 mango
– Handje diepvriesframbozen
– Scheutje melk
– 1 centimeter verse gember
– Citroensap

Heeft geen verdere uitleg nodig, hè ;)

Geef een reactie

