Snelle salade

Wanneer het warm is in de lente of zomer heb ik niet altijd trek in een warme maaltijd (hoewel ik nu al dagen trek heb in erwtensoep!). Een lekkere frisse salade vind ik dan een heerlijk alternatief. Met de ingrediënten van salades kun je uiteraard makkelijk variëren, gebruik gewoon wat jij lekker vindt!

Voor deze simpele salade heb ik maar een paar ingrediënten gebruikt, je kan hem als lunch eten of bij je diner als bijgerecht.

image

Ingrediënten (voor 1 persoon)
– Flinke hand sla (ik heb rucola, veldsla en pluksla gebruikt)
– 2 tomaten
– 1/3 komkommer
– Balsamicoazijn
– Olijfolie
– Mosterd
– Peper & zout
– Parmezaanse kaas

Snijd de tomaten en de komkommer in stukjes.
Maak een dressing van de balsamicoazijn, olijfolie, mosterd, peper en zout en meng alle ingrediënten (behalve de Parmezaanse kaas) goed door elkaar.
Strooi wat vers geraspte Parmezaanse kaas over de salade.

One comment

Geef een reactie

