Broodje rosbief met tonijnmayonaise

Als ik vrij ben of een avonddienst heb, vind ik het fijn dat ik wat meer tijd heb om een lekkere lunch te maken. Dat is toch weer wat anders dan een standaard boterham met kaas.
Dit broodje is gebaseerd op de “Vitello Tonato”; dun gesneden kalfsvlees met tonijnmayonaise. Ik vind dat altijd zo’n lekkere combinatie en het is makkelijk om zelf te maken. Bij dit broodje heb ik de kalfsvlees vervangen door rosbief, een prima alternatief!

 

Broodje rosbief met tonijnmayonaise

Ingrediënten (voor 1 persoon)
Bruin broodje
– Half blikje tonijn (op water)
– Eetlepel yofresh
– 2 stuks ansjovis
– Citroensap
– Peper
– Paar plakjes rosbief
– Rucola
– Kappertjes

Gebruik een staafmixer en pureer de tonijn, ansjovis, yofresh, citroensap en peper tot een gladde saus.
Beleg het broodje royaal met rucola, leg hierop de plakjes rosbief en schenk er wat tonijnmayonaise over. Strooi er wat verse kappertjes over en eet smakelijk!

De hoeveelheid saus is teveel voor één broodje, maar je kunt het in een afgesloten bakje in de koelkast nog een paar dagen bewaren.
Als je een wat wittere saus wilt, kun je wat meer yofresh toevoegen.

Geef een reactie

