Roerei met hüttenkäse

Al jaren ben ik bezig met afvallen, gezond eten, dan weer wat aankomen, de knop weer omzetten en weer wat kilo’s kwijtraken. Een koolhydraatarm dieet zou ik nooit kunnen volhouden, daarvoor hou ik veel te veel van mijn boterhammen, pasta en aardappeltjes. Toch merk ik dat, als ik écht weer even wat wil afvallen, af en toe wat minder boterhammen en vooral ’s avonds de koolhydraten beperken een echt wel goed resultaat geeft.

Dit ontbijtje is lekker zonder boterhammen, een lekker gezonde start van de dag.

image

Ingrediënten (voor 1 persoon)
– 2 eieren
– Heel klein scheutje melk
– 50 gram hüttenkäse
– Tomaat
– Verse oregano
– Theelepel paprikapoeder
– Rucola
– Zout & peper
– Olijfolie

Klop de eieren los en voeg een klein scheutje melk toe. Voeg de oregano toe en roer nog even door.
Snijd de tomaten in stukjes, verwijder het vruchtvlees.

Verhit de olijfolie in een pan en bak het ei rul. Voeg de hüttenkäse en tomaat toe en bak deze even mee.
Voeg op het laatst de paprikapoeder en basilicum toe. Breng op smaak met peper en zout.

Leg de rucola als bedje op een bord en verdeel hierover het roerei. Garneer met verse basilicum.

Serveertip: hoef je niet op de lijn te letten? Serveer het ei dan lekker op een geroosterde boterham.

Geef een reactie

