Pittig gehakt met sperziebonen

Weer een simpel gerechtje met niet te veel ingrediënten. Ik vind dit een ideaal recept als ik ’s avonds even zonder koolhydraten wil eten. Voor mijn vriend maak ik er rijst bij, hij ook weer blij ;)
Het is lekker pittig (daar hou ik van!) maar als je niet van heel pittig houdt, gebruik dan geen of minder sambal.

IMG_3441.JPG

Ingrediënten (voor 2 personen)
– 300 gram mager gehakt
– 300 gram sperziebonen
– 100 gram taugé
– 2 teentjes knoflook, gesnipperd
– Blikje tomatenpuree
– Flinke eetlepel sambal oelek

Snij de sperziebonen in drieën en kook deze een paar minuten in (kokend!) water met wat zout. Giet het water af en spoel de sperziebonen af met koud water. Ik vind het lekker als de boontjes nog een beetje ‘bite’ hebben, hou je hier niet van, kook ze dan wat langer.

Rul het gehakt (hiervoor heb je geen olijfolie nodig) en voeg de knoflook toe. Voeg de tomatenpuree en sambal toe en meng alles goed door elkaar. Voeg wat water toe zodat het lekker smeuïg wordt.

Doe de sperziebonen erbij en warm deze goed door.
Voeg op het laatst de taugé toe en bak deze kort mee.

Serveertip: serveer met een frisse salade
Serveertip 2: hoef je niet op de lijn te letten? Serveer dan met witte rijst

One comment

Geef een reactie

