Spaghetti frutti di mare

Ik kan héél gelukkig worden van eten. En dan bedoel ik dat ik zuchtend en kreunend van genot kan zitten eten en er de rest van de dag nog blij van kan worden. En dat heb ik ook met dit recept.

Naast de 4 pizza’s die ik vorige maand in Italië at, nam ik ook twee keer de ‘Spaghetti frutti di mare’, ofwel spaghetti met zeevruchten. Héérlijk!
Het is niet moeilijk om zelf te maken en ondanks dat je weinig ingrediënten gebruikt, kan ik je verzekeren dat je je vingers erbij opeet!

Spaghetti frutti di mare

Ingrediënten (voor 1 persoon)
– 75 gram spaghetti, ongekookt
– 200 gram zeevruchten, diepvries
– Halve ui
– 2 teentjes knoflook
– Olijfolie

Laat de zeevruchten ontdooien en kook de spaghetti zoals op de verpakking staat aangegeven.

Snipper de ui en de knoflook. Verhit een flinke scheut olijfolie in een pan en fruit hierin de ui en knoflook.
Voeg de zeevruchten toe en bak deze ongeveer 5 minuten mee.
Voeg hierna de spaghetti toe en roer alles goed door.

Op smaak brengen met zout en peper kan, maar is eigenlijk niet eens nodig.

Serveertip: voor nog een extra beetje Italiaans, maak je er een salade Caprese bij.

Geef een reactie

