Romig roerei op knoflooktoast

Op vakantie eet je bijna altijd anders dan normaal. Zo eet ik thuis weinig geroosterd brood, maar aangezien we in ons vakantiehuisje een oven toaster hadden staan en het brood toch niet altijd zo lekker (en vers) was als thuis, gooide ik bijna altijd mijn bammetjes daar even in.
En dit was toch wel mijn favoriete brunch van de vakantie! De mascarpone was over van een keertje pasta en je roerei wordt daar echt heel lekker romig van. En dan in combinatie met knoflooktoast, oh my! Daar word ik nou gelukkig van (mijn vriend wat minder trouwens, vanwege de geur die ik daarna verspreidde). Mascarpone is misschien niet al te gezond, maar je gebruikt niet veel en het leven moet wel leuk blijven!
Ik ben een grote ontbijter en kan bijna alles eten ’s ochtends, maar je kan het uiteraard ook voor de lunch maken.

Romig roerei op knoflooktoast

Ingrediënten (voor 1 persoon)
– 2 eieren
– Koffielepel mascarpone
– Peper & zout
– Verse bieslook
– 2 boterhammen
– Klein teentje knoflook
– Olijfolie

Kluts de eieren los met een vork.
Verhit een beetje olijfolie in een pan en bak hierin je roerei. Als je ei bijna gaar is, voeg dan de mascarpone toe. Breng op smaak met peper en zout.

Druppel wat olijfolie op je boterhammen, smeer het een beetje uit en rooster ze. Snij de knoflook doormidden en smeer deze met het gesneden stuk over de boterhammen. Je kunt het zo knoflokerig maken als je zelf wilt!

Bestrooi het roerei met bieslook en serveer met de toast en cherrytomaatjes.

Geef een reactie

