Toast met avocado en tomaat

Het is weer maandag en na een heerlijk weekend met de nodige drankjes en ongezonde hapjes is het toch fijn om de week weer gezond te beginnen. In de tijd dat ik nog calorieën telde werd ik een beetje huiverig van avocado’s, want ondanks dat ik ze heerlijk vind, vond ik het toch wel caloriebommetjes. Nu ik het calorieën tellen heb losgelaten en gezond probeer te eten, passen avocado’s gewoon in mijn dieet, want ze zijn namelijk supergezond! Ze bevatten gezonde vetten en daarnaast kalium en vitamines. Geen reden meer om ze te laten liggen.

Dit makkelijke receptje is dus ideaal om je dag gezond te beginnen en het geeft je lang een verzadigd gevoel.

Toast met avocado en tomaat

Ingrediënten (voor 1 persoon)
– 2 boterhammen
– 1 avocado
– 1 tomaat
– Citroensap
– Peper & zout

Rooster de boterhammen.
Snij de avocado doormidden, verwijder de pit en schep het vruchtvlees eruit. Prak het vruchtvlees en smeer dit op de boterhammen, sprenkel er wat citroensap over.
Snij de tomaat in plakjes en leg deze op de avocado. Bestrooi met peper en zout en eventueel wat bieslook.

Geef een reactie

