Gevulde portobello met garnalen

Het is weer herfst en de paddestoelen schieten in mijn tuin overal omhoog. Die durf ik niet te eten, maar het bracht me wel op het idee om weer eens gevulde portobello te maken.
Met de vulling van de portobello’s kun je eindeloos variëren (en daar hou ik van!), ik heb voor dit recept garnalen gebruikt. Lekker als voor- of bijgerecht.

Gevulde portobello

Ingrediënten (voor 2 personen)
– 2 portobello’s
– 150 gram garnalen
– Klein rood pepertje, in plakjes gesneden
– Teentje knoflook, gesnipperd
– Koffielepel crème fraîche
– Peper & zout
– Verse gehakte peterselie

Verwarm de oven voor op 200 graden.
Verwijder de steel van de portobello’s. Leg ze met de binnenkant omhoog in een ovenschaal en zet deze voor 5 minuten in de oven.

Verhit wat olijfolie in een pan en fruit hierin de peper en knoflook. Voeg de garnalen toe en bak deze kort mee.
Doe de crème fraîche erbij en warm even door. Breng op smaak met peper en zout.

Vul de portobello’s met de garnalen en bestrooi met wat verse peterselie.
Besprenkel voor het serveren eventueel met wat citroensap.

Geef een reactie

