Hummus in drie kleuren

Een paar jaar geleden ben ik na het eten van hummus enorm ziek geworden. Waarschijnlijk niet eens van de hummus zelf, maar een lange tijd daarna werd ik nog misselijk als ik er alleen al aan dacht. Zonde, want het is hartstikke lekker! Gelukkig ben ik inmiddels alweer een tijdje over mijn hummustrauma heen.
Dit recept is lekker gevarieerd door de verschillende smaken en staat door de kleurtjes nog leuk op tafel ook.

Hummus in drie kleuren

Ingrediënten (voor een flinke bak hummus)
– 400 gram kikkererwten
– Eetlepel Tahin
– Sap van een halve citroen
– Scheutje olijfolie
– Flinke hand diepvriesdoperwtjes
– 50 gram bietjes

Pureer de kikkererwten samen met de Tahin, olijfolie, citroensap, peper en zout tot een gladde massa.
Verdeel de hummus in drieën.

Pureer één deel met de bietjes.

Kook de doperwtjes kort en pureer die samen met het tweede deel van de hummus.

Breng de beige (‘normale’) hummus op smaak met cayennepeper.

Serveer met in puntjes gesneden pitabrood.

3 comments

Geef een reactie

