Preisoep met garnalen

Het is weer soeptijd! Ik ben, na lange tijd mijn kop in het zand gestoken te hebben, weer eens op de weegschaal gaan staan. Aangezien ik daar bijna spontaan depressief van werd, is het echt weer tijd om gezond te gaan eten.
Soep bevat meestal veel groenten en weinig calorieรซn (als je gezonde ingrediรซnten gebruikt tenminste) en laat ik nou gek zijn op soep! Komt goed uit dus.
Ik had trek in soep en in garnalen, dus waarom geen combinatie? Met dit recept heb je een flinke pan soep, lekker voor een goed vullende maaltijd.

Preisoep met garnalen

Ingrediรซnten (voor 1 persoon)
– 1 flinke prei
– 100 gram garnalen
– 200 ml kokosmelk
– 500 ml groentenbouillon
– Verse koriander
– Eetlepel rode of groene curry

Verhit wat zonnebloemolie in een pan en bak de currypasta een paar minuten.
Snij de prei in ringen en doe deze in de pan. Bak mee tot de prei zacht is.
Schenk de groentenbouillon in de pan, voeg de garnalen toe en laat 10 minuten zachtjes koken.
Pureer met een staafmixer tot een gladde soep en voeg hierna de kokosmelk toe. Warm het geheel goed door.

Strooi voor het serveren verse koriander en eventueel wat rode peper over de soep.

Geef een reactie

