Wraps met pittig gehakt

Mijn collega nam laatst heerlijke wraps mee voor tijdens de avonddienst, ik heb echt mijn vingers erbij opgegeten. Geen culinair hoogstandje maar gewoon heerlijke comfort food (en daar hou ik van).

Het sausje staat niet op de foto, maar maakt het wel helemaal af. Twee wraps per persoon is trouwens ruim voldoende, hoewel ik wel bijna heel mijn bord leeg heb gegeten.. Jammm!

Wraps met pittig gehakt

Ingrediënten (voor 3 personen)
– 6 grote wraps
– 500 gram gehakt
– Groene, rode en gele paprika
– Grote jalapeñopeper
– Rode ui
– Tomatenblokjes
– Tomatenpuree
– Bouillonblokje
– Chilipoeder
– Komijnpoeder
– Geraspte kaas
– 125 ml crème fraîche
– 125 ml Griekse yoghurt
– 2 teentjes knoflook, geperst
– Verse peterselie en bieslook
– Cayennepeper

Verwarm de oven voor op 200 graden.

Bak het gehakt in een pan zonder olie rul.
Snij de paprika’s, rode ui en jalapeñopeper in kleine stukjes (dit kan eventueel in de keukenmachine) en voeg toe aan het gehakt. Bak dit een paar minuten mee.
Voeg de tomatenblokjes en tomatenpuree toe en warm het geheel goed door.
Draai het vuur uit en breng op smaak met het bouillonblokje, chilipoeder en komijnpoeder.

Vet een ovenschaal in. Verdeel het gehaktmengsel over de wraps, rol ze op en leg ze in de ovenschaal. Bestrooi met geraspte kaas.
Verwarm het geheel 10 minuten in de oven, zet de laatste minuten de oven op de grillstand.

Meng voor de saus de Griekse yoghurt, crème fraîche, knoflook, peterselie, bieslook en cayennepeper door elkaar. Serveer bij de wraps.

Geef een reactie

