Sticky chicken uit de oven

Worcestershiresaus kwam ik al in veel recepten tegen, maar ik moet bekennen dat dit de eerste keer is dat ik het heb gekocht. Tenminste, mijn vriend heeft het gekocht, en die was niet zo blij dat hij zich rot moest zoeken ;)

Het is trouwens wel echt een lekkere saus om onder andere marinade mee te maken, dus ben blij dat ik dit flesje weer kan toevoegen aan mijn al uitpuilende keukenkastjes. Vandaag gebruikte ik hem om deze kleverige drumsticks uit de oven te maken.

Sticy chicken uit de oven

Ingrediënten (voor 2 personen)
– 4 kipdrumsticks
– Teentje knoflook
– 2 eetlepels Worcestershiresaus
– Eetlepel sojasaus
– Eetlepel honing
– Eetlepel rijstazijn
– Verse koriander
– Bosuitje
– Rode peper

Maak een marinade van de gesnipperde knoflook, Worcestershiresaus, sojasaus, honing, rijstazijn en peper. Voeg de kip toe en roer goed door. Zet de kip afgedekt een paar uur in de koelkast (of een nachtje, als je er de tijd voor hebt).

Verwarm de oven voor op 180 graden en bak de kip in ongeveer 45 minuten gaar (wel even checken!). Draai de kip regelmatig om en bedruip de kip met de marinade. Zet de oven nog 5 minuten op grillstand als de kip gaar is.

Bestrooi de kip voor het serveren met in ringetjes gesneden bosui, rode peper en verse koriander.

Geef een reactie

