Witlofschuitjes met zalmsalade

Er zijn bepaalde dingen die ik nooit heb gekocht sinds ik op mezelf woon. Zuurkool bijvoorbeeld, en rode kool. Bloemkool kocht ik laatst voor het eerst, om er een pizzabodem van te maken (die vreselijk mislukte, trouwens).

Vandaag gooide ik voor de eerste keer witlof in mijn mandje. Niet om te koken, want daar houd ik helemaal niet van. Rauw vind ik ze dan wel weer lekker, vroeger at ik ze wel eens met huzarensalade. Aangezien ik weer op gezonde tour ben, maakte ik nu witlofschuitjes met zelfgemaakte zalmsalade. Zo heb je een leuk en gezond alternatief voor brood of toastjes.

Witlofschuitjes met zalmsalade

IngrediΓ«nten (voor ongeveer 10 schuitjes)
– 1 stronk witlof
– Blik roze zalm
– Eetlepel mayonaise
– Ei
– 2 augurken (ik gebruikte partysticks)
– Bosuitje
– Citroensap
– Dille

Kook het ei hard en snij in stukjes. Snipper het sjalotje en snij de augurken in stukjes.

Laat de zalm uitlekken en haal de graatjes en velletjes eruit. Doe de zalm in een kom en meng met de mayonaise, sjalot, augurken, ei, citroensap en dille. Breng op smaak met peper en zout.

Was de witlof en snij het onderste deel van de stronk eraf. Haal de blaadjes witlof uit elkaar en vul elke blaadje met wat zalmsalade.

Geef een reactie

