‘Groene’ oranje smoothie

Hoewel je dit nauwelijks een recept kunt noemen, deel ik hem toch met jullie.
Een tijdje geleden dronk ik ergens een juice met sinaasappel, gember en wortel. Ik zou er zelf niet opgekomen zijn, maar wat een heerlijke combinatie!

Ik heb geen juicer, maar met een blender kun je deze smoothie  prima maken. Lekker, en ook nog eens supergezond. Want ondanks dat deze smoothie knaloranje is, valt hij door het gebruik van groenten onder de groene smoothies.

'Groene' oranje smoothie

Ingrediënten (voor 1 smoothie)
– 2 sinaasappels
– 3 kleine wortels
– Stuk verse gember (ongeveer 2 cm)

Schil de sinaasappels en doe het vruchtvlees in de blender. Schil de wortels en de gember en rasp deze beide fijn, doe ook dit in de blender. Voeg een scheut water toe en mix het geheel tot een smoothie.

Er blijven stukjes in de smoothie zitten, persoonlijk vind ik dit wel lekker. Je kunt de smoothie eventueel nog door een zeef gooien om er zo een juice van te maken.

2 comments

Geef een reactie

