Broodje met courgette en geitenkaas

Na het zondigen met de Mexicaanse ovenschotel van de week (want geloof me, daar blijf je van eten), was het weer tijd voor een gezonde lunch. Ik vind het heerlijk als ik vrij ben en net wat meer tijd kan steken in mijn lunch. En ach, zoveel tijd kost dit eigenlijk ook weer niet, maar toch een stuk lekkerder dan een boterham met kaas (vind ik dan).

Broodje met courgette en geitenkaas

Ingrediënten (voor 1 broodje)
– 1 broodje (ik nam een meergranentriangel)
– Kwart courgette
– 30 gram geitenkaas
– 1 zongedroogd tomaatje
– Handje rucola
– Pijnboompitten

Snij de courgette in dunne plakjes. Bestrijk ze licht met olijfolie en bestrooit met peper en zout.
Verhit een grillpan en bak de plakjes courgette tot ze aan beide kanten lichtbruine strepen hebben.

Snij het zongedroogde tomaatje in kleine stukjes.

Rooster de pijnboompitten in een droge pan, let op dat ze niet verbranden.

Snij je broodje doormidden en beleg beide kanten met de rucola en plakjes courgette. Verkruimel de geitenkaas erover en verdeel de stukjes zongedroogde tomaat. Strooi de pijnboompitten over het broodje. Besprenkel met een beetje olijfolie en breng op smaak met peper en zout.

Geef een reactie

