Tortizza Caprese

Wellicht dat sommigen van jullie deze versie van de pizza al kennen, maar ik wil hem jullie niet onthouden. Dit recept is ideaal als je snel een lichte, lekkere maaltijd op tafel wilt zetten. Je hoeft namelijk geen pizzabodem te maken, maar het is (bijna) net zo lekker als een echte pizza. Vind ik dan, want ik heb zowat mijn vingers erbij opgegeten. Uiteraard kun je lekker variëren met de toppings, beleg de tortizza gewoon met wat je lekker vind.

Oja, ik at 2 tortizza’s, maar had dan ook megahonger. Als je niet zo’n grote eter bent, heb je waarschijnlijk voor de lunch aan één genoeg. 2 was eigenlijk net te veel, dus ik zat lekker vol tot het avondeten.

Komt ‘ie!

Tortizza Caprese

Ingrediënten (voor 2 tortizza’s)
– 2 wraps
– 4 eetlepels tomatenpuree
– Gedroogde oregano
– 2 tomaten
– Bol (buffel)mozzarella
– Verse basilicum

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Snij de tomaten in dunne plakken.

Smeer de wraps in met de tomatenpuree, laat het buitenste randje ‘leeg’. Bestrooi met oregano.
Beleg de wraps met plakken tomaat. Scheur de mozzarella in stukjes en verdeel deze over de tomaat.

Zet de tortizza’s voor 15 tot 20 minuten in de oven. Strooi hierna pas de blaadjes basilicum over de tortizza, in de oven verbranden ze.

Geef een reactie

