Bliss Balls met cacao en kokos


De afgelopen weken zag ik deze balletjes een paar keer voorbij komen op Pinterest en Instagram. Sinds ik zwanger ben heb ik veel meer craving voor zoete tussendoortjes, maar vaak kies ik dan juist slechte dingen. Aangezien ik nog een doosje verse dadels in de koelkast had staan die op moesten, besloot ik de Bliss Balls eens uit te proberen.
Er komen verschillende recepten voorbij op internet, je kunt ze bijvoorbeeld met noten maken, amandelmeel of havermout. Ik maakte ze met havermout, cacao en kokos. Súperlekker! En met ongeveer 20 kcal per balletje helemaal zo slecht nog niet.

Uiteraard at ik de balletjes niet allemaal in mijn eentje op… Ze zijn ook erg leuk om uit te delen bij de koffie!

Bliss Balls met cacao en kokos

Ingrediënten (voor 30 stuks)
– 16 verse dadels (ongeveer 150 gram
– 100 gram havermout
– 2 eetlepels cacaopoeder
– Scheutje water
– Wat geraspte kokos

Maal de havermout in een keukenmachine fijn.
Ontpit de dadels indien nodig en voeg deze samen met de cacao toe aan de havermout. Mix het geheel en voeg beetje bij beetje wat water toe, tot het een soort deeg is geworden.

Draai kleine balletjes van het mengsel en rol deze door de kokosrasp.

Tip: de Bliss Balls zijn nog lekkerder als je ze een tijdje in de koelkast laat opstijven.

3 comments

Geef een reactie

