Hummus met zongedroogde tomaat en limoen

Om heel eerlijk te zijn, ben ik niet gek op ‘gewone’ hummus. Van mij mag er best een lekker smaakje aan zitten, bijvoorbeeld met bietjes of doperwtjes.
Vandaag vond ik een potje Tahin achterin mijn koelkast en had nog een pot kikkererwten staan. Hummus for lunch, dus!
Mijn favoriete hummus uit de supermarkt is met zongedroogde tomaat, en met dit recept kom je qua smaak aardig in de buurt. Ik at de hummus op een geroosterde boterham met avocado. Jammm!

Hummus met zongedroogde tomaat en limoen

Ingrediënten
– 200 gram kikkererwten
– 3 eetlepels tahin
– 75 gram gedroogde tomaatjes
– Klein teentje knoflook
– Eetlepel olijfolie
– Sap van 1,5 limoen
– Rasp van 1 limoen

Zo simpel; doe alle ingrediënten in de keukenmachine of pureer met een staafmixer.
Tip: rol de limoentjes op een harde grond een paar keer heen en weer terwijl je er hard op duwt, dan komt de sap wat makkelijker los.

Je kunt de hummus in een afgesloten bakje in de koelkast enkele dagen bewaren.

Geef een reactie

